Holowanie to czynność powiązana najczęściej z niezbyt przyjemnymi zdarzeniami, które mogą się przytrafić na drodze. Chodzi tutaj na przykład o nagłą awarię pojazdu, który wymaga transportu do warsztatu. Teoretycznie holowanie nie jest skomplikowane, ale warto unikać pewnych błędów wiążących się z zagrożeniem na drodze lub możliwością otrzymania mandatu.

Błędy popełniane podczas holowania są zwykle związane z tym, że przeciętny kierowca rzadko wykonuje czynności tego rodzaju. Ponadto dzięki serwisom, takim jak na przykład https://pomocdrogowa.info można szybko znaleźć i wezwać pomoc drogową w każdym zakątku kraju. To oznacza, że konieczność holowania jeszcze bardziej się zmniejsza. Mimo to sporo ludzi nadal próbuje robić to samodzielnie ze względu na chęć obniżenia kosztów.
Błędna sygnalizacja manewrów lub jej brak
Powszechnym problemem jest brak sygnalizowania manewrów przez kierowcę pojazdu, który jest holowany. Zamiast tego tacy kierujący uruchamiają światła awaryjne, a to uniemożliwia sygnalizację manewrów. Zarówno samochód holujący, jak i holowany musi sygnalizować manewry, takie jak zmiana kierunku, jak i pasa ruchu. Dodatkowo pojazd holujący musi mieć uruchomione światła mijania, natomiast holowany musi mieć włączone światła pozycyjne (silniejsze oświetlenie oślepiałoby kierowcę pojazdu holującego).
Przekraczanie dozwolonej prędkości
Błędy podczas holowania mogą dotyczyć nie tylko kierowcy auta holującego, ale również pojazdu holowanego. Kolejnym problemem jest przekraczanie maksymalnej dozwolonej prędkości, która na obszarze zabudowanym to 30 km/h, natomiast poza terenem zabudowanym jest to 60 km/h. Przekroczenie prędkości oznacza ryzyko otrzymania mandatu oraz punktów karnych.
Holowanie na drogach szybkiego ruchu
Autostrady i drogi ekspresowe to dość specyficzne typy tras. W takich miejscach holowanie z wykorzystaniem linki jest absolutnie niedozwolone. Jedyną opcją jest więc skorzystanie z usług firm zajmujących się pomocą drogową. Oczywiście w tym przypadku holowanie jest możliwe do najbliższego zjazdu albo na parking, jeśli auto można naprawić na miejscu.
Błędy związane z oznakowaniem i połączeniem pojazdów
Wiele osób zaniedbuje prawidłowe oznakowanie samochodu, który jest holowany. Po jego lewej stronie powinien być przymocowany trójkąt ostrzegawczy. Dodatkowo należy włączyć światła pozycyjne zwiększające widoczność auta.
Samochody należy połączyć linką tak, aby nie istniała możliwość ich samoistnego odczepienia. Długość sztywnego holu nie powinna przekraczać 3 metrów, z kolei długość linki to 4-6 metrów.